Dag 9, Als Tarzan door de jungle - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu Dag 9, Als Tarzan door de jungle - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu

Dag 9, Als Tarzan door de jungle

Blijf op de hoogte en volg Becky

20 November 2013 | Thailand, Chang Klan

Vandaag de jungleflight!
Ik vond het toch wel spannend hoor! Met z'n 6 in een busje gestapt, en nadat we nog wat andere hadden opgehaald op naar de jungle! Dit ging over kronkelwegen en hard remmen/schakelen. Oftewel, ik was blij dat ik een reispilletje had genomen!
We werden direct in onze harnassen gehesen, en naar het begin punt gebracht. Daar legde ze uit wat je wel en niet moest doen, en hoe je zelf met een bamboestokje moest remmen.
En toen was het zover. Met twee sterke draden en aan een touwtje bungelend naar de overkant over het oerwoud heen. Na de eerste paar platforms en een aantal keren het remmen geoefend te hebben ging het steeds beter, en durfde ik ook om mij heen te kijken XD
Tussen verschillende platforms hing soms een brugje, of een aantal plankjes. En soms moest je van het ene platform naar een andere die een stukje lager in de boom hing. Dit ging af en toe met een trapje, maar ook met een directe val! De eerste van 20 meter, de 2e van 15 meter. En om van het parkoers van te komen zelf een val van 40 meter! Dit was als je het op een langzame manier deed best te doen!
Ik vond het erg mooi hoe je over de bomen heen ging. En ook een keer een lange rit over rijstvelden heen! Prachtig, maar het stoot de olifanten niet van de 1e plaats deze vakantie.

'S avonds hebben we een kantoke diner gehad. Dit is een traditioneel diner aan een tafel laag op de grond. Maar voor het gemakt van de buitenlanders hadden ze de de vloer onder de tafel verlaagd, dus je zat wel op de grond maar je voeten hingen onder je. Tijdens dit diner kregen we traditionele dans en toneel te zien van het hoge noorden van Thailand. Erg leuk om te zien!

Toen we terug waren hebben we voor de laatste keer over de avondmarkt gelopen. En zijn we via achteraf steegjes terug gelopen. Dat zijn de straten die je nooit vanuit de bus kan zien, maar wel bij Thailand horen. Gelukkig na 1,5 uur lopen zijn we weer veilig aangekomen bij het hotel.

Morgen op naar Chiang Rai. De meeste noordelijke stad waar we gaan slapen. En overmorgen naar het uiterste noorden, het drie landen punt, en de gouden driehoek met het opiumteelt.

Ik heb er weer zin in, en we zijn nog niet eens op de helft!

P.S. Helaas geen foto's deze keer. De foto's van de jungle flight zijn er wel, maar bij andere op de camera, en deze worden nog eens toegestuurd.

• 20 November 2013 - 21:47

Mam :

Je bent tarzan niet maar jane van de jungel . Meid wat een ervaring,ga vooral zo door

• 21 November 2013 - 12:21

David Methley:

wow zip lines in the jungle, I'm really envious,

you enjoy yourself Becky and take care...

all the best

David

• 21 November 2013 - 17:06

Lisa:

Haha, doodeng. Wel gaaf! Mooi dat het nog steeds zo leuk is!

Xx Lisa

• 24 November 2013 - 11:34

Sanne:

Ah becky! Ben echt trots op je dat je dat gewoon gedaan hebt!
    You go girl!