Dag 18, Op safari - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu Dag 18, Op safari - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu

Dag 18, Op safari

Blijf op de hoogte en volg Becky

29 November 2013 | Thailand, Pak Chong

Bij gebrek aan internet op dag 17& 18 bij deze alsnog de verhaaltjes.

Vandaag zijn we op safari in Khao Yai national park gegaan.
We stonden om 5 uur op, en geloof me, dan is het nogal koud in Thailand! Ondanks vesten en jassen stonden we toch te rillen. We werden opgehaald door pick-up trucks waar in de laadbak 2 bankjes zaten.
Omdat we vandaag veel zullen wandelen kregen we speciale sokken aan die ons moesten beschermen voor de bloedzuigers. Ze zagen er erg grappig uit. Iedereen had witte sokken tot de knieën, maar ze hebben bij bijna iedereen goed geholpen!
Midden in het park bovenop een berg hebben we ontbeten. Het duurde niet lang voordat we tijdens het ontbijt de eerste dieren in het park zagen: apen. Ze zaten midden op de weg en gingen totaal niet voor auto's aan de kant. Ook zaten ze op een gegeven moment op de auto's en in de laadbakken om ons eten te stelen.

Hierna hebben we een wandeling door de jungle gemaakt. Er leuk om zo midden in de bush bush te lopen! We hebben toen 2 verschillende soorten apen gezien, een gigantische eekhoorn. En een grote rode rups met haren. Na een stukje rijden zijn we bij een waterval uitgestapt en hebben we mooie foto's gemaakt. Hierna weer een stuk gewandeld door de jungle. Deze keer zagen we een wurgslang, 2 giftige groene slangen en een varaan. Helaas waren de krokodillen op dat moment niet thuis. Bij de eetplekken liepen ook 2 soorten wilde herten rond.
Al met al een geslaagde safari! Helaas hebben we geen olifanten gezien. Ook had ik graag de krokodillen en de neushoornvogel willen zien. Maarja, als je perse die dieren wilt zien moet je maar naar de dierentuin gaan.

Morgen gaan we alweer naar Bangkok toe! Helaas betekend dat ook dat ik morgennacht de laatste nacht in Thailand ben :(

• 30 November 2013 - 10:40

Lobke:

Wat zul jij genoten hebben en nog aan het genieten zijn! Ik wens jou nog laatste fijne dagen toe!
    Ik heb nog allerlei vragen, maar die komen als we met zn alle de fotos gaan bewonderen! Hartstikke tof dat je dit toch mooi in je uppie doet! Enjoy the last days! :D

• 30 November 2013 - 15:38

Papa:

Hi Becky
    Nice to here you are having a good time
    We are spoilt by Discovery channel where they find new animals around every corner. But that's why they wait for the right time of the year and it still takes them weeks to get a 30 minutes film

• 01 December 2013 - 19:20

Lisa:

Klinkt weer tof. Moet wel zeggen dat ik me niet druk maak om die wurgslangen enzo... Maar bloedzuigers. Blugh. Wel superstoer man! Beter heb je mooie foto's!

Xx lisa