Dag 19, Bangkok 2.0 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu Dag 19, Bangkok 2.0 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu

Dag 19, Bangkok 2.0

Blijf op de hoogte en volg Becky

30 November 2013 | Thailand, Bangkok

Vandaag zijn we alweer richting Bangkok terug gereisd. Na wat lang rijden kwamen we eindelijk aan.
We zijn als eerst naar de smaragden boeddha gegaan. Wat is dat een klein beeldje zeg! En dat is nou de belangrijkste boeddha van Thailand! Hij heeft 3x per jaar nieuwe 'kleren' aan. Een voor het regenseizoen, een voor de zomer, en nu had hij een voor de winter aan. Het tempelcomplex waar de smaragden boeddha is, stonden nog een boel andere stupa's en tempels. Dus deze hebben we ook mooi bekeken.
Naast de smaragden boeddha stond het voormalig koninklijk paleis. Tot een aantal jaar geleden woonde de koning nog hier, totdat er een aanslag is gepleegd. Helaas konden we nu niet naar binnen omdat het zaterdag was.

Een andere tempel, de Wat Po, lag weer naast het koninklijk paleis. Deze stond helaas niet op het programma, dus heb ik deze samen met de 2 jongens op eigen houtje bekeken.
Wat is dat een gigantisch beeld! 46 meter lang is in je hoofd al erg groot, maar als je hem dan in werkelijkheid ziet is het nog veel groter! Na vele pogingen om hem helemaal op de foto te krijgen, ben ik maar opgehouden. Ook in dit complex stonden weer een hele boel stupa's. Deze was van een aantal koningen uit het Ramatijdperk.
Ik ben erg blij dat ik deze tempel toch nog heb bezocht!
Als vervoer terug hebben we een tuk tuk genomen. Na wat angstige momenten in een steegje kwamen we toch weer op de grote weg uit, en zijn we veilig aangekomen in het hotel.

Wat ik vanavond heb gedaan raden jullie nooit! Als eerst zijn we via de skytrain en een bootje naar Asiatique gegaan. Dit is een marktje in oude waarhuizen. Ook heer weer leuke souveniertjes gekocht! Maar daarna kwam pas de hoogtepunt van de avond! Calypso, een travestietenshow. Heel apart om dit een keer gezien te hebben. Zelf nu zijn er aan aantal reisgenoten nog steeds niet overtuigd dat ze toch echt allemaal mannen waren.

Nu lekker gaan slapen, morgen de laatste dag in Bangkok alweer. Dan gaan we in de ochtend een fietstocht maken. En dan midden in de nacht vlieg ik weer naar Nederland terug.

  • 30 November 2013 - 17:40

    Mam:

    Hallo wat een mooi einde van je reis wat zijn we jaloers! Nog een fijne dag morgen geniet .

  • 01 December 2013 - 19:22

    Lisa:

    HAHAHAHA. Oh god. Die travestietenshow. Had je nog niet eerder die ladyboys gezien? Of heb je het gewoon niet door. Ik ben supernieuwsgierig wat je allemaal gezien hebt ! Hahaha.
    Jammer voor jou misschien dat je alweer bijna terug komt, IK kan echter niet wachten :P

    Het klonk weer super Becky!
    See ya soon!

    Xx Lisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Becky

De dagboeken van al mijn verre reizen op 1 pagina! Hopelijk kunnen jullie zo net zo genieten van mijn reizen als dat ik doe :D

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 13628

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Rondreis Compleet China

12 November 2013 - 02 December 2013

Facinerend Thailand

Landen bezocht: