Dag 5, Krokodillen, ijsberen en... reuzenpanda's - Reisverslag uit Peking, China van Becky Methley - WaarBenJij.nu Dag 5, Krokodillen, ijsberen en... reuzenpanda's - Reisverslag uit Peking, China van Becky Methley - WaarBenJij.nu

Dag 5, Krokodillen, ijsberen en... reuzenpanda's

Blijf op de hoogte en volg Becky

06 Juli 2015 | China, Peking

Vandaag is alweer de laatste volle dag hier in Beijing. We hadden alleen maar een ochtendprogramma waarbij we naar het zomerpaleis zijn gegaan. Dit is in principe een hele grote tuin, met een paleis erin. Maar dan natuurlijk op zijn chinees. Erg leuk om daar te lopen!
Ik ga denk ik niet nog een keer vertellen dat we zo'n attractie zijn hier. Vandaag maakte een meisje, nadat ze met ons op de foto was geweest, zelfs een blij gillend geluks sprongetje. Hahaha!

In de middag konden we ervoor kiezen om of mee te gaan naar de Hutongs (de klassieke oude huisjes van China) of zelf wat te gaan doen. Aangezien we de Hutongs al vaak vanuit de bus hadden gezien had ik niet zoveel zin in de excursie. Ik had zelf gelezen dat er in de buurt een dierentuin was waar de ook de reuzenpanda's hebben. Zou ik ze dan toch in China te zien krijgen? De reisleidster raadde de dierentuin sterk af, ze vind het daar maar een trieste bedoeling. Maar voor die 3 euro (ja dat was écht de entree prijs) laat ik me niet tegenhouden.

Het viel allemaal echt reuze mee! OK de kooitjes waren wel wat zielig, anders dan in Nederland, maar niet helemaal dier onvriendelijk. En ik heb natuurlijk de panda's gezien! Wat zijn dat mooie beesten! Maar wel een stukje kleiner dan dat ik verwacht had. Je kon echt super dichtbij komen. Echt leuk!
Verder hebben we ook de 'normale' dierentuin dieren gezien. Het grappige was dat de pinguïns hier blijkbaar zo bijzonder zijn dat je er extra voor moet betalen.

In de avond hadden ik en de mensen van de dierentuin niet zo heel veel zin om nog wat te gaan doen dus hebben we gemakkelijk dichtbij het hotel Noodles gegeten. Maar ook dat werd een ervaring omdat ze hier totaal geen Engels spreken. Met wat hand en voeten werk hebben we besteld, en dat smaakte niet eens zo heel slecht!

Morgen gaan we uit Beijing reizen. We gaan dan naar Datong met de trein. Dit zal ongeveer zo'n 6 uur duren dus neemt bijna de hele dag in beslag.

Het is even de vraag of er en hoe de wifi is in het volgende hotel. Het kan dus even duren voordat je weer wat van me hoort.

Groetjes uit Beijing!

  • 07 Juli 2015 - 07:40

    Ina:

    Wouw .zo zie je nog eens wat .weer iets van je lijstje af gestreept.ik ben jaloers op je .

  • 16 Juli 2015 - 17:19

    Lobke:

    Ahhh wat ik super tof dat je de panda's gezien hebt!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Becky

De dagboeken van al mijn verre reizen op 1 pagina! Hopelijk kunnen jullie zo net zo genieten van mijn reizen als dat ik doe :D

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 13609

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Rondreis Compleet China

12 November 2013 - 02 December 2013

Facinerend Thailand

Landen bezocht: