Dag 17, In de wolken - Reisverslag uit Guilin, China van Becky Methley - WaarBenJij.nu Dag 17, In de wolken - Reisverslag uit Guilin, China van Becky Methley - WaarBenJij.nu

Dag 17, In de wolken

Blijf op de hoogte en volg Becky

18 Juli 2015 | China, Guilin

Vandaag was de laatste ochtend in Shanghai. We mochten wat aan de late kant opstaan (8 uur) en bezochten onze laatste locatie. We zijn naar de Yu Garden geweest. Dit is weer een grote Chinese tuin met een drakenmuur. Dit is iets bijzonders in China. Een hele lange muur om de tuin heen met daarop een draken lichaam compleet mét kop en staart. Verder was de tuin zoals de eerder bezochte Lingering garden, veel water, alleen maar groen zonder planten en een boel stenen.
De tuin lag in een grote bazaar gebied waar we nog de tijd hadden om te winkelen. Helaas wisten de verkopers ook dat daar veel mensen winkelen, het was allemaal aan de prijzige kant. Maar ik krijg het afdingen onder de knie en heb iets van 500 naar 70 Yuan kunnen lullen. Niet slecht, al zeg ik het zelf.

Na de lunch werd het tijd om naar het vliegveld te gaan. We vlogen rond 6 uur in de avond in 2 uur naar Guilin.
Het was nog even spannend bij het ophalen van de koffers. Iedereen had de zijne al en die van de reisleidster en de mijne waren er nog niet...
Gelukkig kwamen ze alsnog. De mijne kwam als aller aller laatste op de band. Maar ik heb hem!

Guilin is bekend vanwege de kasgebergte die hier staat. Helaas was het donker toen we aankwamen dus heb nu alleen maar schimmen gezien.

Morgen gaan we de gebergte echt goed bekijken. We gaan een boottocht doen over de Li rivier waar de gebergte omheen staan. Dat hele gebied is UNESCO erfgoed dus het belooft een prachtige dag te worden!

Vandaag een kort verhaaltje omdat het veel reizen was. Ik beloof morgen in geuren en kleuren te beschrijven hoe de boottocht was!

Voor nu wens ik jullie allemaal welterusten!

  • 19 Juli 2015 - 08:29

    Ina:

    Dat zal wel weer een mooie dag worden. En de koffer werd zeker te zwaar voor de band. Dat zal het geweestzijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Becky

De dagboeken van al mijn verre reizen op 1 pagina! Hopelijk kunnen jullie zo net zo genieten van mijn reizen als dat ik doe :D

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 13610

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Rondreis Compleet China

12 November 2013 - 02 December 2013

Facinerend Thailand

Landen bezocht: