Dag 1& 2 - Reisverslag uit Bang Rak, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu Dag 1& 2 - Reisverslag uit Bang Rak, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu

Dag 1& 2

Blijf op de hoogte en volg Becky

13 November 2013 | Thailand, Bang Rak

Hooi allemaal!
Ik ben veilig aangekomen in Bangkok :)

DAG 1
Bijna alles is goed gegaan. Ik was mooi op tijd bij de gate, stapte zelfs als een van de eerste het vliegtuig in. Iedereen was op tijd, geen passagier waar we op moesten wachten. Het vliegtuig vertrok mooi op tijd richting landingsbaan. We stonden op het punt van opstijgen totdat de piloot omriep dat er iets mis was en we terug gingen naar de gate. Natuurlijk kregen we eerst een heel verhaal in het Chinees en maar een klein verhaaltje dat er 'iets' mis was en dat het waarschijnlijk binnen 20 minuten opgelost zou zijn. Ik zat gelukkig naast een Chinees en die kon mij in het kort en gebrekkig Engels vertellen dat er iets mis wat met de bagage. Maar wat kreeg ik niet duidelijk uit hem -.- Gelukkig was dit snel opgelost en hadden we 'maar' 1,5 uur vertraging opgelopen.
Mijn sterk plan van het slapen in het vliegtuig is tot niks uitgelopen. Ik ben oordopjes vergeten, en door het geluid kon ik niet slapen. Het hyperactieve kind was een aantal rijen voor me zat hielp ook niet echt.

DAG 2
Dus de hele vlucht niet geslapen en rond 8 uur geland door de vertraging. Heel handig hadden ze de visumaanvragen uitgedeeld toen ik op het toilet zat. Dus ik zag opeens bij de Duane iedereen met die papiertjes, en raakte ik in lichte paniek want die had ik niet. Gelukkig kon ik er bij de douanier nog eentje krijgen en mocht ik het land binnen :)
Na wat zoeken had ik eindelijk met mijn koffer de groep gevonden. Het eerste wat me opviel: gemiddelde leeftijd 55+. De meeste mensen van de groep hebben allemaal kinderen van mijn leeftijd, en heel toevallig zijn daar ook veel van op reis gegaan alleen. Dus ze zorgen er goed voor dat ik betrokken wordt. :)
Na even een korte douche op de hotelkamer (super-de-luxe! :O ) was het alweer tijd voor het dagprogramma. Met de bus zijn we eerst door Bangkok gereden naar een restaurantje om daar van een buffet te eten.
Toen we door Bangkok reden zag ik echt het Thailand wat ik verwacht had. De mensen, de chaos, de kraampjes en huisjes. Sommige nog Thaiser dan de ander

Ik heb, zoals ik al sommige beloofd had, heel veel vreemde dingen geproefd op het buffet. Conclusie:
-
Noedelsoep van de plus is veeel
lekkerder
- een beetje pittig bij curry betekend al niet meer te eten pittig
- de koekpoek is roze, maar wel net zo lekker :)
- en tomatensoep kan je echt overal eten!
Na het eten werden we met een watertaxi naar de bloemenmarkt gebracht. Totaal niet wat ik ervan verwacht had. Ik had verwacht gewoon een markt te zien. Maar dit was in allemaal kleine achterbuurt steegjes en door veel straten kronkelend. Het is maar goed dat ik toch een groepsreis doe, in mijn eentje was ik daar nooit binnengelopen. Maar mooi! Al die kleuren van de bloemen!

Hierna gingen we met een boot de klongs (kanalen) bekijken. Overal aan de waterkant staan mooie tempels. Sommige zijn niet eens 'belangrijk' genoeg om te noemen, maar die zijn ook super mooi! Morgen gaan we al weer Bangkok uit. Maar aan het einde van de reis zijn we er weer, en dan gaan we alle tempels in :)
Na het boottochtje vielen mijn ogen gewoon dicht van vermoeidheid. En het was pas 15 uur!
Na even wat vrije tijd, die ik rondkijken op de straten heb doorgebracht, was er in het hotel zelf een welkomings dinner. Hier werden even alle zaken voor de komende dagen doorgenomen, en daarna van een international buffet genoten :)

Morgen gaan we naar de drijvende markt, een van de hoogtepunten van de reis waar ik naar uitkijk. Daarna naar Kanchaburi voor het dodenansspoor en natuurlijk The Bridge over The River Kwai, nog iets waar ik erg naaruit kijk!

Ik hou jullie op de hoogte!

  • 13 November 2013 - 15:52

    Mam:

    Hallo. Fijn dat alles goed is gegaan en zeker alles blijven proberen wat het eten betreft.er zitten altijd leuke verrassingen tussen.bBen benieuwt naar de rest van je reis verslachen.Kunnen we mooi mee genieten.GENIET.

  • 13 November 2013 - 16:11

    Marga:

    ik zie de reis weer voor me die ik jaren geleden heb gemaakt door je verslag ben ik weer even daar geniet er maar met volle teug van en laat het maar over je heen komen.

  • 13 November 2013 - 18:41

    Annemarie:

    Wow! Het klinkt nu al als een geweldige reis! Ik ga zeker met plezier je verhalen lezen!
    Veel plezier!
    Xx Annemarie

  • 13 November 2013 - 19:13

    Lisa:

    Becky! Sounds awesome!!

    Echt wel dat ik een beetje stikjaloers zit te wezen in ons koude kikkerlandje! Ik ben benieuwd wat voor foto's je mee gaat nemen. En souvenirs natuurlijk, muhahahaha.

    Oh, en pas op met het eten, voor je de rest van de vakantie niet meer van de wc af kunt komen. ;) :p

    Kusjes van mij!

  • 13 November 2013 - 19:38

    Monique:

    Hoi becky , heb je verhaal met plezier gelezen. Fijn dat je goed wordt opgenomen, spannend allemaal. Lekker van alles proeven. En genieten van de mooie omgeving. Groetjes van ons allemaal hier x :-) monique

  • 13 November 2013 - 22:30

    Lobke:

    Het begint echt enorm te kriebelen om zo iets te doen zeg...... Nog steeds echt super stoer dat je dit alleen doet! Met veel plezier gelezen! Hopelijk worden je verwachtingen waarheid! Maar daar twijfel ik niet aan...!

  • 13 November 2013 - 22:51

    Sanne:

    Wow beck! Niet te geloven dat je dat allemaal gedaan hebt in de 48 uur dat ik hier bezig ben met de zelfde saaie dingen. klinkt geweldig (behalve dat van de vertraging en visum natuurlijk)! Enjoy meid :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Becky

De dagboeken van al mijn verre reizen op 1 pagina! Hopelijk kunnen jullie zo net zo genieten van mijn reizen als dat ik doe :D

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 13655

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Rondreis Compleet China

12 November 2013 - 02 December 2013

Facinerend Thailand

Landen bezocht: