Dag 5, Insecten - Reisverslag uit Ban Pak Rong, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu Dag 5, Insecten - Reisverslag uit Ban Pak Rong, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu

Dag 5, Insecten

Blijf op de hoogte en volg Becky

16 November 2013 | Thailand, Ban Pak Rong

Het toilet krijgt een vervolg verhaal, helaas... Ook heb ik aan het eind van insectennieuws te vertellen!

Vandaag gingen van de River Kwai, via Ayutthaya naar Tak, een rit van 475 km. Dus ondertussen een aantal stops gehad. De eerste bij een benzine station waar het toilet verhaal verder gaat. Ik moet eerlijk zeggen: Mam, je had gelijk met je vorige reactie. Een wcpot is een gelukstreffer. Dit maal geen wc pot maar een 'frans' toiler. Ze hebben een klein verhoginkje gemaakt waar een soort van wcbril is ingebouwd. Daar moet je blijkbaar met je voeten lang gaan staan en zijn er 2 beugels waar je je aan vast moet houden. Ik had zoiets nog nooit gezien! Dus na wat uitleg van medereizigers ben ik het toch gaan uitproberen. Wat ik niet snap ik waarom ze al die moeite doen om zo'n sta toilet mooi te bouwen met tegels enzo, en er dan niet over nadenken om er een wcpot in te zetten. 'Zullen we er voor de gein een Frans toilet van maken?'

Na ongeveer 1,5 + 1 uur reiden kwamen we aan bij de Wat Chai Wattanaram. Wat was die mooi zeg! Je moet hem maar even Google. Zo mooi! Het was een gigantische tempel vroeger, maar hij is nu vervallen. En door het seizoen was er geen andere toerist te bekennen! Ik ben helemaal naar de bovenste kant met de trap gelopen. Het naar bedenen gaan was alleen wat minder, omdat het zo stijl is. Maar ook dat heb ik weer overleefd!
Hierna zijn we langzaam met de bus langs het Historical park gereden. Hier staan nog meer overblijfselen van tempels, maar Wat Chai Wattanaram is toch echt de mooiste en nog meest complete. Toen weer snel verder reiden.
De lunch was ook op een mooie plek! Ergens tussen de rijstvelden stond een stukje jungle hier was een mooi restaurant neergezet. Ook weer zo'n mooie plek! Met heel veel bloemen en mooie 'jungle plaatjes'.
Daarna weer een eind rijden naar de kalksteenrotsen met de apen. De rotsen vielen erg tegen dat waren gewoon bergen zoals elke andere berg. Die apen daarentegen!! Ze stelen niks van je, zolang je maar geen eten vasthoud. En wat kwamen ze dichtbij! Ik ben helemaal niet bang van apen, maar wilde apen zo dichtbij was ik niet zo blij mee... Wel erg uniek om ze zo mee te maken.

Het blijkt dat vanaf vandaag t/m maandag het festival van het licht is in de noordelijke provincies. Vandaag in Tak hebben we de eerste dag meemogen maken. Op de rivier worden duizenden lampjes en bloemstukken losgelaten. Op deze manier wordt je vergeven van al je zonde en mag je een wens doen. Dat was zooo mooi om te zien! Al die lichtjes op het water! Ik hoorde dat het hier 'niet zo groot' wordt gevierd. Ik ben benieuwd wat we dan de komende dagen in Chiang Mai meemaken, aangezien dit de grootste stad van het noorden is en hier het festival ook vandaan komt.

En dan nu het insectennieuws:
Vanavond in Tak was er ook een lokaal marktje. Wij waren hier de enige toeristen omdat deze plek niet zo bekend is. En we trokken veel bekijks. Zeker een groepsgenoot die bijna 2 meter is. Op deze markt verkochten ze naast kleden veel lokalen producten, en ook insecten die je kon eten. Ik heb de laatste maanden geroepen dat als ik het tegen kwam dat ik het ook ging proberen, dus nu was de tijd om de daad bij het woord te voegen. Ik heb eerst een krekel geprobeerd. Hier zit eigenlijk niet zo veel smaak aan. De enige smaak is die van het bakken zelf. Het gekke eraan is vooral de structuur in je mond. Je voelt een beetje die weerhaakjes aan de poten zitten. Helaas ben ik zo dom geweest om er geen foto van te maken, dus heb ik maar nog een krekel geten voor de foto. En als ik toch bezig ben dan meteen een dikke en een lange dunne worm naar binnen toch? Dan heb ik die tenminste ook geprobeerd. Het gekke is dat het niet eens zo vreemd smaakt, het is alleen de gedachte die het zo vies maakt.

Met deze gedachte laat ik het bij deze! Morgen op naar Chiang Mai, en onderweg een stuwdam en een houten tempel bezoeken.

  • 16 November 2013 - 19:13

    Mam:

    WOU wat goed meid ik had dat NOOIT gedaan. Morgen poep je weerhaakjes mam

  • 16 November 2013 - 19:15

    Peter Methley:

    Hi Becky
    Is this a holiday or a training camp for one of those extreme TV programs ?
    Don’t forget to chew you food. Especially when its live, you never know what the next market will bring !
    Nice to here your having a good time and have a good group
    Papa

  • 16 November 2013 - 19:21

    Marga:

    nu ben ik blij dat ik je verhaal heb gelezen na het eten anders was m`n eetlust meteen verdwenen. maar knap dat je het hebt gedaan

  • 17 November 2013 - 13:26

    Lisa:

    Hahahaha! Okay. Nu zou ik sowieso niet zo enthousiast zijn over insecten eten. Maar als iemand dan ook nog zegt dat je weerhaakjes gaat poepen. Ik peins er niet meer over :')

    Het klinkt wel ontzettend gaaf joh! Volgende keer ga ik met je mee :P

  • 24 November 2013 - 11:21

    Sanne:


    Hahha, de toilet verhalen gaan door! Idd, waarom zoveel moeite voor een sta wc xD Maar echt super stoer dat je die insecten opgegeten hebt, nooit gedacht dat je meer dan eentje zou eten haha. Ik kan me ook helemaal inbeelden hoe het plek eruit zag waar je lunch had.

    PS: Tak in het pools is ' Ja' dus steeds als ik Tak las, vertaalde ik het.. so random

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Becky

De dagboeken van al mijn verre reizen op 1 pagina! Hopelijk kunnen jullie zo net zo genieten van mijn reizen als dat ik doe :D

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 13655

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Rondreis Compleet China

12 November 2013 - 02 December 2013

Facinerend Thailand

Landen bezocht: