Dag 7, Een plensbui in Thailand - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu Dag 7, Een plensbui in Thailand - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu

Dag 7, Een plensbui in Thailand

Blijf op de hoogte en volg Becky

18 November 2013 | Thailand, Chang Klan

Vandaag alweer dag 7! Wat gaat het toch snel!
Vandaag zijn we naar de jungle temel Wat Phra That Doi Suthep geweest. Eerst moest je 304 treden beklimmen op een trap waarnaast een gigantische Naga loopt. Dit is een mythologische slang/draak. In de tempel zelf was erg veel te doen. Als aller eerst hebben we gebeden bij een monnik. Je moest eerst 3x buigen. Toen kreeg je wat 'wijwater' over je heen gespetterd. Hierna moest je bij de monnik komen en kreeg je als vrouw zijnde links een touwtje om de pols. Dit brengt geluk en mag en de komende 3 dagen eraf. Ook kon je hier je toekomst laten voorspellen. Je moest hiervoor eerst weer 3x buigen bij een Boeddha beeld en dan met een kokertje met stokjes schudden totdat er een stokje uitkomt. Hier staat een nummer op en deze staat op een kaartje waarop je toekomst staat. De mijne is niet positief, maar ook niet negatief. Geluk heb ik al maar ik moet geen rechtszaak beginnen, en ook geen relatie beginnen. Verder worden verloren dingen minder snel teruggevonden.
Tot slot heb ik nog bladgoud op 'mijn' boeddha geplakt. Iedereen heeft een eigen Boeddha. Deze staat voor de dag waarop je geboren bent. Ik ben op een vrijdag geboren (dat kon je daar uitzoeken) en hier voor staat de boeddha van communicatie, en mijn kleur is hierdoor blauw. Het bladgoud wat je op deze boeddha plakt brengt geluk op de plaats waar je het aanbrengt. Ik heb de mijne bijvoorbeeld op het hoofd geplakt, dat staat voor wijsheid. En op de voeten van de Boeddha, dat staat voor een goede reis. Dus de reis gaat verder helemaal goed komen!

In de middag zijn we naar een aantal ambachten gaan kijken. Als eerst een edelstenenfabriek en hierna een parasolfabriek. Erg interesant om te zien hoe ze die parasolletjes en waaiers maken. Je kon hier ook je tas, kleding, telefoonhoesje en alles wat je maar bij had laten beschilderen. Ik heb mijn tasje laten beschilderen als aandenken :) ook heb ik hier een gigantische waaier gekocht voor ergens aan de muur. En tot slot zijn we nog naar een zilverfabriek geweest.

In de avond was het tijd voor de laatste avond van Loi Kraton. We zijn eerst de avondmarkt afgestruind. Toe. Begon het een klein beetje te spatten, maar we liepen toch door om de grote optocht te zien. Halverwege het lopen begon het opeens met bakken uit de lucht te komen. We hebben even naar de optocht staan kijken, maar toen de regen door de paraplu begon te komen hebben we toch besloten om richting hotel te gaan. Ik ben nu zeik en zeik nat!

Hopelijk is het morgen beter weer. Dan gaan we namelijk naar de olifanten, een van de hoogtepunten van deze reis.

Jullie horen nog van mij!

  • 18 November 2013 - 16:30

    Lisa:

    Klinkt weer super! Afgezien van het weer dan...

    En succes met het vinden van een plekje voor je nieuwe waaier :')

    Xx Lisa

  • 18 November 2013 - 16:43

    Mam :

    Klinkt erg goed allemaal in ik wist weldat blauw jou kleur is droog maar lekker op voor morgen,weer een dag genieten .gr mam

  • 24 November 2013 - 11:26

    Sanne:

    Klinkt echt indrukwekkend met die tempel!

    Denk toch niet dat je binnenkort een rechtzaak gaat beginnen, wel? :)

    ( sorry door alle spam, ik zit nu al je berichten terug te lezen en ze zijn allemaal echt super leuk!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Becky

De dagboeken van al mijn verre reizen op 1 pagina! Hopelijk kunnen jullie zo net zo genieten van mijn reizen als dat ik doe :D

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 13655

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Rondreis Compleet China

12 November 2013 - 02 December 2013

Facinerend Thailand

Landen bezocht: