Dag 3, Met je billen bloot melk uit een kokosnoot - Reisverslag uit Ban Hua Hin, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu Dag 3, Met je billen bloot melk uit een kokosnoot - Reisverslag uit Ban Hua Hin, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu

Dag 3, Met je billen bloot melk uit een kokosnoot

Blijf op de hoogte en volg Becky

14 November 2013 | Thailand, Ban Hua Hin

Nouja, behalve dat met je billen bloot gedeelte... Allereerst, bedankt voor jullie leuke reacties! :) Ik was vergeten te schijven, voor de nieuwsgierigen onder jullie, dat de groep bestaat uit 21 man. Ik, de jongste, en een andere man, de oudste van de groep zijn alleen de rest zijn allemaal echtparen, behalve 3 andere jongeren na dan. Zoals ik al eerder in een verhaal schreef komen er halverwege de reis nog een aantal mensen bij, 6 om precies te zijn. Dan zullen we met z'n 27e zijn.

Vandaag snel weg uit Bangkok, en op naar het echte Thailand! Onderweg kwamen we nog een heel leuk marktje tegen waar ik het wel eens over heb gehad. Diegene die precies OP het spoor staat. Als er dan een trein aankomt moeten alle luifels ingetrokken worden, en de toeristen en spullen snel aan de kant. Helaas kwam de trein een uur later dus ik heb het niet mogen meemaken, dat zou wel een zicht zijn denk ik!
Vandaag zijn we als eerst naar de drijvende markt gegaan. Eerst deden we een boottocht en toen kwamen we op de markt uit. Hier verkochten ze vooral toeristische spullen, maar omdat het voor elke toerist de eerste stop na Bangkok is zijn de prijzen hier ook het 3 dubbele. Dus helaas geen souveniertjes hier gekocht. Maar wel een kokosnoot! Deze hakte ze ter plaatse open en kreeg je een rietje om de melk eruit te drinken. Ik had geen idee hoe dit smaakte dus ik moest het wel proberen van mezelf. Het was niet iets waarvan je zegt wouw, maar het was zeker ook niet vies. Lekker verfrissend.
Hierna weer de bus in richting de river Kwai.
Toen we eindelijk bij de rover Kwai aankwamen hebben we gegeten in een floating restaurant. Met uitzicht op The Bridge over the river Kwai. Dit was erg indrukwekkend om te zien. Voor de mensen die hier niet de geschiedenis van weten even een korte samenvatting: tijdens WO II wilde de Japanners een spoorlijk leggen van Bangkok tot Birma. Dat is ongeveer 400 KM. Deze spoorlijn moest binnen 2 jaar gelegd zijn. Dat was allemaal gedaan door krijgsgevangenen onder erg slechte omstandigheden. Uiteindelijk hebben de Engelse en gedeelte van de brug gebombardeerd, maar een deel overleefde het, en de rest is er weer aangebouwd. Nu kan je over de spoorlijn lopen naar de andere kant over de rivier. Over het spoor gaat een treintje, dus als deze eraan komt moet je even doorlopen naar een haven wat een beetje uitsteekt, en kan je na de trein weer verder gaan. Zoiets kan ook alleen maar in het buitenland XD.
Na de brug zijn we ook naar de grote begraafplaats en het museum van de dodemansspoorlijn, zoals deze lijn ook wel wordt genoemd, geweest.
In de avond hebben we gegeten op een raft op de rivier. Deze vaarde langzaam richting de brug terug en deze was dan ook mooi verlicht in het donker.

Morgen gaan we zelf een rit in de trein maken over het dodemansspoorlijn. Ook gaan we weer op een bootje door de jungle varen en gaan we naar een waterval.
We hebben vandaag trouwens een beetje regen gehad :O. Wij zouden het thuis een paar spatjes noemen, maar de Thai haalde overal meteen hun poncho's en paraplus vandaan. Dit mocht natuurlijk de pret niet onderdrukken. Ik zit niet voor niets nu in een luxe resort en spa hotel, dus gebruik maken van het zwembad zullen we! Je wordt toch nat als je zwemt dus regen maakt dan toch niks meer uit, toch? Gek genoeg was ik de enige die zo dacht. Maar wel een mooi zwembad, en helemaal alleen voor mij!
Vannacht slaap ik in Kanchanaburi voor 2 nachtjes. En dan alweer naar een achter hotel

Ik hou jullie op de hoogte!
P.S. Gisteren was het me niet gelukt om foto's te uploaden. Nu wel :) van dag 2 staan onder het reisverslag van dag 2!

  • 14 November 2013 - 16:07

    Lisa:

    Klinkt weer super!
    Echt leuk om te lezen joh! Ik kijk weer uit naar je volgende verslag.

    Xx Lisa

  • 14 November 2013 - 16:27

    Mam:

    Helemaal goed .Alsof ik weer terug ben in de tijd .Ga vooral zo door.Leuke schrijf stijl.Kijk uit naar je volgende verhaal.Supper!

  • 14 November 2013 - 16:49

    Marlissa:

    klinkt erg gaaf!!
    leuke stukjes die je schrijft!! kijk weer uit naar je volgende verslag!

    XXMarlissa

  • 15 November 2013 - 12:45

    Luzan:

    Ziet er erg leuk uit allemaal, mooi dat we mee mogen genieten
    Nog heel veel plezier en tot mails

    groetjes Luzan en Wim

  • 15 November 2013 - 13:54

    Sanne:

    haha echt leuk om te lezen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Becky

De dagboeken van al mijn verre reizen op 1 pagina! Hopelijk kunnen jullie zo net zo genieten van mijn reizen als dat ik doe :D

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 13639

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Rondreis Compleet China

12 November 2013 - 02 December 2013

Facinerend Thailand

Landen bezocht: