Dag 4, Het inheems toilet - Reisverslag uit Ban Hua Hin, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu Dag 4, Het inheems toilet - Reisverslag uit Ban Hua Hin, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu

Dag 4, Het inheems toilet

Blijf op de hoogte en volg Becky

15 November 2013 | Thailand, Ban Hua Hin

Ik wist dat het er eens van moest komen. De inheemse toiletten... Vandaag was die dag aangebroken. We gingen naar de rivier toe voor een boottocht en van tevoren kon je even naar het toillet. Ze hadden wél een toilletpot maar dat was het dan ook. Er was geen elektriciteit voor een lampje, en ook geen toiletbril. En stromend water kennen ze hier ook niet. Als je dan klaar was mocht je met een paar emmers water 'doorspoelen'. Het water zag er helaas uit alsof er iets in overleden was, en zo rook het ook. Geen pretje om daar met je handen een emmertje uit te vissen dus. Lang leven de handen desinfectie middel!!
De boot tocht was ge-wel-dig! Het was in een klein bootje waar 6 man in paste. Dan gingen we met de boot 1,5 uur lang de oevers afspeuren naar 'wildlife'. We hebben een aantal verschillende vogels gezien, waaronder een mini zwart witte ooievaar en een ijsvogeltje. Maar het leukste dier vond ik toch de varaan, een gigantische hagedis. We hadden het geluk dat we er zelf 3 gezien hebben. Het was wel een goede combinatie zo in de boot. Ik met mijn jonge ogen vond alle dieren, en de oudere mensen wiste precies de namen te benoemen, wat soms toch heftige discussies leidde. Wat heb ik gelachen!
Hierna zijn we naar de Mon-stam geweest. Deze leven echt in een soort van groeten uit de rimboe hutten. Vreemd genoeg was en geen enkele van de 60 inwoners te bekennen. Maar wel 2 olifanten die ze meegenomen hadden toen ze moeste vluchten uit Birma. Uiteindelijk bleek dat het vandaag een Birmese feestdag was en dat iedereen in de tempel zat. Als uitzondering mochten we vandaag dus ook hun tempel zien (een niet zo heel bijzonder uitziend groeten uit de rimboe huisje). Hier zaten ze allemaal te zingen en zaten een boel monniken. Het was vandaag een offerfeest dat maar 1x per jaar is, dus er bijzonder dat we hier een stukje van mee mochten maken.
Na de lunch, wat een verrassing alweer rijst) zijn we naar de Erawan waterval geweest. Hier stond ook een oude stoomtrein van de Bangkok-Birma spoorlijn van het verhaal van gister.
Tot slot hebben we zelf een treinrit gemaakt over dit spoor in een oude trein. Heel leuk als je al die hoofden uit het raam ziet hangen in de bocht!

Morgen staat de historical park van Ayutthaya op het programma. En ook een oude tempel (Wat Chai Wattanaram). Tot slot kalksteenformaties met de vele apen.
Ik ben benieuwd!

• 15 November 2013 - 17:10

Mam:

Ben maar blij met de wc pot.Alleen een gat in de grond kom je veel vaker tegen geluks treffer deze keer.Maar je vermaakt je goed ga zo door .

• 16 November 2013 - 11:15

Marga:

dat is wat je noemt echt met de billen bloot , wat staat je nog alle maal te wachten? spannend ik ben benieuwd wat er volgt

• 17 November 2013 - 13:21

Lisa:

Hahahahahaha! Ik weiger al op die Franse hurktoiletten te gaan. Dit klinkt niet veel beter :P

• 24 November 2013 - 11:15

Sanne:

Haha, arme Becky... eerst een luxe resort en daarna zo'n vieze wc!