Dag 8, De OLIFANTEN (Eindelijk!) - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu Dag 8, De OLIFANTEN (Eindelijk!) - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu

Dag 8, De OLIFANTEN (Eindelijk!)

Blijf op de hoogte en volg Becky

19 November 2013 | Thailand, Chang Klan

Wouw zeg, wat een dag! Dit is de dag waar ik zo naar uit heb gekeken, de olifanten!!

Maar eerst een update over het weer. Ik hoorde dat gisteravond tijdens de regen heel wat straten goed onderwater stonden. En de kakkerlakken kwamen door het riool naar buiten. Hier was in de ochtend helemaal niks van te zien! Geen enkel plasje meer te bekennen.

En dan nu de olifanten:
Wat zijn dat toch een prachtige dieren! Toen je het kamp binnen kwam stonden ze al klaar. Ik werd toen zo, hop, omhoog getild en ineens zat ik op zijn slurf! Geweldig!
Als eerst kregen we te zien hoe ze de olifanten baden in de rivier. Een voor een gingen ze de rivier in en werden ze door hun vaste verzorgers verzorgd. Ze hebben een speciale band met de verzorger die blijft voor het leven. Hierna lieten ze zien wat de olifanten allemaal kunnen: zware dingen slepen, een vlag omhoog hijsen, voetballen, en zelfs schilderen. Hierna hebben we een ossenkarren rit gemaakt. Deze was nogal hobbelig en niet zo heel comfortabel. Toen zijn we de rivier afgedreven op een ouderwets vlot en hebben we in het olifanten kamp gegeten.

En toen kwam het hoogtepunt van de dag! De olifanten rit! Per 2 stapte we in een soort bankje wat de olifant op de rug had en toen liep hij door de rivier heen en door de jungle heen. Wat een rit! Af en toe stopte we en heeft de eigenaar van de olifant een aantal foto's gemaakt. Wat een geweldige ervaring. Toen de rit bijna afgelopen was had ik gevraagd of ik ook nog even in de nek van de olifant mocht zitten. Een droom die uitkomt!! Ik ben er nu nog zo blij van! Nu ik dit zo schrijf krijg ik er weer een gigantische glimlach van op mijn gezicht. Als ik heen de reis naar Thailand had moeten maken om alleen deze dag mee te maken, had ik het zonder twijfel zo gedaan!

Hierna zijn we nog naar een orchideeënkwekerij geweest. Hier stonden ze natuurlijk een aantal maten groter dan thuis. Ook zat hier een kleine vlindertuin bij. Maar die beestjes kunnen natuurlijk nooit toppen aan de olifanten.

In de avond zijn we als groep met een songteaw (een Thaise 2 bankentaxi) gegaan naar een resort net buiten de stad om te gaan eten, waar toch wel iets bijzonders is gebeurd. Een van mijn reisgenoten had een speciale avond met zijn vriendin geregeld daar, en had haar ten huwelijk gevraagd. En hierna hebben we het op de Thaise manier gevierd dus iedereen moest een touwtje om hun polsen binden. Erg leuk om dit zo mee te maken!
Het eten was erg lekker! We kregen per tafeltje een eigen soort van barbecue/pan en moesten ons eigen vlees klaarmaken. Leuk om te doen!

Op de weg terug naar het hotel toe begon het weer te gieten hoor. Nu zag ik zelf hoe hoog het water in de straten kwamen te staan. Sommige kruispunten waren helemaal ondergelopen! Maar gelukkig geen kakkerlak uit het riool zien komen!

Morgen is dan eindelijk de dag aangebroken waarop ik de jungleflight ga doen. Samen met nog een vrouw uit de groep zijn wij de enigste 2 dames die dit aandurven. Samen met 5 mannen gaan we het doen! Spannend, maar ik heb er erg veel zin in!

  • 19 November 2013 - 17:07

    Mam :

    WOUW wat een ervaring.Die nemen ze je mooi nooit meer af.Geweldig.
    P.s leuk die tas van je .

  • 19 November 2013 - 17:18

    Papa:

    Hi Becky
    Big smile on an elephant, great photo. It must have been a day you will remember and talk about for ever.
    The cloths in the photo should the weather situation. However there is a big tap hidden in the sky and the rain is turned on and off. As you have found out.
    Papa

  • 19 November 2013 - 17:21

    Annemarie:

    Wat een supermooie ervaring! ik wordt er zo jaloers van als ik het zo lees ;)
    Succes met je jungleflight!!

  • 19 November 2013 - 19:46

    Marga:

    ik kan me goed voorstellen wat voor ervaring het was met de olifanten ik heb precies het zelfde toen beleeft de ervaring blijft je bij gewoon WOUW .de jungleflight wordt ook een hele ervaring. Veel plezier

  • 21 November 2013 - 17:04

    Lisa:

    Supergaaf becky! Ook leuk van dat aanzoek, dat had je nog niet verteld!

    Xx Lisa

  • 24 November 2013 - 11:31

    Sanne:


    awwww! Echt je ziet aan je glimlach hoe leuk je het vind!
    En inderdaad, echt lief van die aanzoek! Kan je ook zeggen dat je
    bij een huwelijksaanzoek was in Thailand :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Becky

De dagboeken van al mijn verre reizen op 1 pagina! Hopelijk kunnen jullie zo net zo genieten van mijn reizen als dat ik doe :D

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 13636

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Rondreis Compleet China

12 November 2013 - 02 December 2013

Facinerend Thailand

Landen bezocht: