Dag 17, Potten bakken in Thailand. - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu Dag 17, Potten bakken in Thailand. - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu

Dag 17, Potten bakken in Thailand.

Blijf op de hoogte en volg Becky

28 November 2013 | Thailand, Pak Chong

Bij gebrek aan internet op dag 17& 18 bij deze alsnog de verhaaltjes.

Vanochtend zijn we als eerst naar een pottenbakkerij gegaan die op het programma van gisteren stond. Het was wel leuk om te zien hoe de potten en figurtjes gemaakt werden. Dit was helaas wat meer massaproductie dan dat ze willen dat je denkt. Het lijkt alsof alles met de hand gemaakt wordt, maar alle figuurtjes komen uit mallen. Er lagen zelf stapels met kikkers die net uit de mallen kwamen. De ovens zijn dan weer wel wat primitiever. Alles wordt in de oven geladen, en dan wordt ervoor een vuurtje gestookt. Door de schoorsteen die aan de achterkant staat wordt de warmte naar binnen gezogen en worden de potten geleidelijk gebakken.

Hierna hebben we even een korte tussenstop gemaakt. Hier waren wc's bij die even vernoemd moeten worden. Het gebouwtje van de wc was in de vorm van een gigantische boomstam. En elke wc had een mini zen-tuintje. Erg leuk gedaan!

De volgende stop was een stuwmeer. De dam is aangebracht om een meer te creëren. In de droogteseizoen worden de sluizen open gedaan en zo krijgen de rijstveld ook in de droogte genoeg water.

Het hotel van vannacht en morgennacht heeft een erg leuk zwembad! Het heeft een gigantisch speeltoestel in het midden staan, waar ook een bak water staat die regelmatig leeg gegooid wordt. Hier konden we ons dus wel een klein uurtje vermaken.