Dag 16, Tempeldag! - Reisverslag uit Ban Khok Phai (1), Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu Dag 16, Tempeldag! - Reisverslag uit Ban Khok Phai (1), Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu

Dag 16, Tempeldag!

Blijf op de hoogte en volg Becky

27 November 2013 | Thailand, Ban Khok Phai (1)

Vandaag was het een tempeldag. Als eerst zijn we naar de Nong Waeng pagoda gegaan. Dit is de gouden tempel die je op de foto's ziet. Hier kon je helemaal tot in de top, 6 verdiepingen hoog, klimmen en dan had je een uitzicht over de stad Khon Kaen. In de tempel zelf stond erg veel boeddha's. Deze zijn inderdaad lastig te tellen hoeveel ik er nu al gezien heb! Ook werd ik daar opnieuw gezegd door een monnik en heb ik nu al 2 bandjes voor geluk.

Hierna zijn we doorgegaan naar de Prasar Hin Phimai. Een tempel uit de Khmertijd (12-13e eeuw). Ik vond het erg leuk om hier doorheen te lopen. Het was net een Griekse ruïne, maar dan nét even anders. Het was daar wel bloedje heet! Ik was blij toen we weer de bus in konden!

In de avond hebben we erg leuk lokaal gegeten. In een stadje wat geen engels kan is het wat lastiger om een restaurantje te vinden waar je ook weet wat je besteld, maar die hadden we een gevonden. En lekker eten! Buikje helemaal rond gegeten, en de kok/eigenaar hielp met de bestelling en kwam aan het eind nog even langs voor de foto. Heb weer een super avond gehad!

De pottenbakkerij die eigenlijk voor vandaag op het programma stond is verschoven naar morgen. Dus daar gaan we in de ochtend naartoe. En verder gaan we nog naar een stuwmeer.
En dan misschien in de namiddag lekker luieren aan het zwembad in het resort aan de rand van het grootste national park?

  • 28 November 2013 - 13:00

    Mam :

    Dus er is wel lekker eten in thailand.

  • 28 November 2013 - 19:14

    Lisa:

    Hahaha. En dan misschien in de namiddag lekker luieren aan het zwembad in het resort aan de rand van het grootste national park?
    Subtiel!

    Jajaja, ben al jaloers. Hou maar weer op!

    Het klinkt weer geweldig Becky! Ben je niet half doodgegaan tijdens het beklimmen van die tempel? Het ziet er wel weer echt geweldig uit!

    Xx Lisa

  • 29 November 2013 - 22:33

    Sanne:

    Wow, ziet er echt geweldig uit die tempel!
    Maar lijkt me idd geen pretje om t te beklimmen bij die temperatuur :P
    Ben echt blij dat je groepje leuk is ..... en vooral dat t eten je bevalt xD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Becky

De dagboeken van al mijn verre reizen op 1 pagina! Hopelijk kunnen jullie zo net zo genieten van mijn reizen als dat ik doe :D

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 13655

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Rondreis Compleet China

12 November 2013 - 02 December 2013

Facinerend Thailand

Landen bezocht: