Dag 11, De zon in Laos - Reisverslag uit Ban Nam Lat Wang Sang, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu Dag 11, De zon in Laos - Reisverslag uit Ban Nam Lat Wang Sang, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu

Dag 11, De zon in Laos

Blijf op de hoogte en volg Becky

22 November 2013 | Thailand, Ban Nam Lat Wang Sang

Jaa, het heeft even geduurd, maar in Thailand kan ook de zon schijnen blijkbaar. Vandaag is de eerste dag geweest waarop de zon de hele dag heeft geschenen.

Vanochtend zijn we naar de Akka en de Yao stammen geweest. Op een benzinestation moesten we overstappen in een soort pick-up achtige auto's, want met de bus kon je de berg niet opkomen. Tijdens deze tocht zijn we gestopt bij een schooltje. Hier stonden een boel kinderen van 5 tot 15 op een grasveld en moesten zij het volkslied zingen en respect tonen voor de boeddha. Ook hebben we even binnen kunnen kijken in de kleuterklassen. De kindjes hebben voor ons een aantal liedjes gezongen, en op onze beurt zongen we Vader Jacob terug. Super leuk allemaal!

De stammen zelf waren wel leuk om een keer te zien. We mochten bij een man ook even binnen kijken, het jammere eraan was dat het erg toeristisch was. We waren we de enigste groep in het dorp, maar er stonden overal kraampjes waar ze dingen probeerde te verkopen. Dit was zowel bij de Yao en de Akka stammen. Het was wel leuk om de traditionele kleding te zien die ze voor ons hadden aangetrokken.

Na de lunch, op alweer een prachtige lokatie, zijn we doorgereden naar de gouden driehoek. Dit is het 3 landen punt van Thailand met Cambodja en Laos. Deze heeft in het verleden veel opium verbouwd. Onderweg erna toe kwamen we dus ook een aantal politieposten tegen die auto's tegenhielden. Blijkbaar vinden ze nu nog elke dag weer drugs in de auto's.
Bij de drielanden punt komen ook 2 rivieren samen die samen 1 worden, en de grens van de landen vormen.
We hebben heel even op de Mekong rivier gevaren richting Birma. Ook zijn we midden op de rivier op een eilandje geweest wat Laos gebied is. Dus deze vakantie is niet in 1 land, maar zelfs in 2!

Vanavond krijgen we een diner in het hotel. Morgen gaan we weer verder reizen. Je hoort het nog van me!

• 24 November 2013 - 11:39

Sanne:

Haha,
    ook leuk om te kunnen zeggen dat je niet alleen in thailand bent geweest!
    Trouwens ook bijzonder dat ze respect tonen aan de buddha. x

• 28 November 2013 - 18:46

Lisa:

Gezellig! Haha, ik had jou wel lekker vader Jacob horen zingen hoor!