Dag 13, Eindelijk een echt dorpje - Reisverslag uit Loei, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu Dag 13, Eindelijk een echt dorpje - Reisverslag uit Loei, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu

Dag 13, Eindelijk een echt dorpje

Blijf op de hoogte en volg Becky

24 November 2013 | Thailand, Loei

Vandaag rijden we richting Loei. Nu gaan we de kant op waar het zo weinig toeristen komen, en dat was ook meteen te zien.

We zijn als eerst naar watervallen gegaan. Hiervoor moest je door een dorpje lopen wat totaal niet op toeristen gericht is. Zo leuk! Nu zie je pas echt hoe het is in zo'n dorp, en niet hoe ze willen dat je het ziet. De watervallen waren ook mooi, het kwam niet vanuit rotsen ofzo maar van een verlaging in de rivier.

Hierna zijn we naar nog een dorpje gereden: Bo Klua. Deze was ook helemaal onaangetast door toeristen. Door het dorpje liep een riviertje waar een aantal bruggetjes over waren gebouwd. Deze waren niet allemaal even stevig, maar niemand is er doorheen gezakt. Al was er al wel bij 1 een plank uit.

In de avond werden we weer losgelaten en zijn we Loei ingegaan. Hier komen nooit toeristen, dus we trokken aardig wat bekijks! Toen we over een lokale eet-marktje liepen draaide alle hoofden massaal onze kant op. Het heeft ook wel wat hoor. Zo beleef je het echt Thailand. We zijn gaan eten bij een op het eerste oog wat minder uitziend tentje. Er was maar 1 bediende en die heeft er snel wat hulp bij geroepen die konden gaan koken. Hij verstond geen woord Engels, wat lachwekkende situaties opleverde. Uiteindelijk hebben we er erg lekker gegeten! Die jongen heeft zijn benen onder zijn lijf vandaan gelopen voor ons, halverwege ging hij nog even mijn zijn scooter naar de supermarkt om wat brood te halen. Met z'n 13e hebben we geloof ik zijn hele eet voorraad opgegeten.

Nu lekker gaan slapen en morgen weer verder reizen. Nog verder naar het oosten. Ik heb er weer zin in!
Als het morgen in de bus net zo gezellig is als vandaag komen we zo de ritten wel door. Vanaf 5 verschillende bankjes een kaartspel doen is niet zo heel praktisch, maar natuurlijk wel erg leuk!

• 24 November 2013 - 15:51

Mam :

Jaie dorpjes maken het de reis waard.Heel leuk om te zien

• 28 November 2013 - 18:55

Lisa:

Oh, ik ben toch zo ontzettend jaloers! Dit klinkt echt geweldig becky, beter dat je goeie foto's voor ons hebt als je terug komt. Beter nog, we maken er een avondje van. Bereid je alvast voor, je zal een flinke presentatie moeten geven :D
    Mooi dat het nog steeds zo gezellig is. Ik vind je verhalen echt superleuk, ook al is het heel heel heeeeeeeeeel vervelend dat ik niet ook daar ben!

• 29 November 2013 - 22:24

Sanne:

Oh super ! Echt fijn, dit was ook een van de redenen dat je wilde gaan reizen, niet om de toerist uit te hangen maar ook echt t land te zien. Hahha we een beetje zielig van die jongen, maar hij zal wel veel verdiend hebben die avond :D