Dag 15, Gigantische beelden. - Reisverslag uit Udon Thani, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu Dag 15, Gigantische beelden. - Reisverslag uit Udon Thani, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu

Dag 15, Gigantische beelden.

Blijf op de hoogte en volg Becky

26 November 2013 | Thailand, Udon Thani

Vandaag stond een rit naar het Sala Keaw Ku openluchtpark op het programma. Dit is een grote tuin met alleen maar hindoeïstische en boeddhistische beelden van 1 kunstenaar die er zelf in de tuin ook opgebaard ligt. Toen ik het voor informatie had opgezocht op internet zag het er wel leuk uit. Maar vanaf de foto's kon je niet zien hoe gigantisch de beelden waren. Er zaten er een aantal bij van rond de 15 á 20 meter. Het hoogste beeld van de boeddha op de mythologische slag de Naga was zelf 25 meter hoog. Ik heb er met grote ogen naar gekeken. Ik vind het erg knap hoe die beelden gemaakt zijn. Er staan ook een aantal die een 'normale' hoogte hebben. Wat helemaal gek was, is dat de kunstenaar zelf ook in de tuin opgebaard is. Hij ligt in een glazen koepel in een gebouwtje midden in de tuin. Helaas kon je niet heel erg dichtbij komen, maar je zag wel een silhouet liggen in de koepel.

Na de beeldentuin zijn we naar de Indo-China markt geweest. Hier had ik wat meer van verwacht. Ik had gedacht een lokale markt te zien. Maar in werkelijkheid was het een grote rommel. Er werd waren in totaal maar 3 verschillende kraampjes: een met plastic speelgoed, een met kleding, en een met geurtjes en smeerseltjes. En dat over een markt van ongeveer 400 meter lang.
Je snap vast wel dat we hier al snel genoeg van hadden en we waren ook erg blij dat we terug konden naar het hotel.

We waren rond 2 uur al in het hotel en hadden de hele middag en avond vrij. De middag is goed besteed aan een welverdiend bezoek aan het zwembad. Eindelijk wat langer dan een paar minuten dobberen!
In de avond zijn we naar het lokale winkelcentrum gegaan. Dit bleek echter een gigantische Amerikaanse mall te zijn. Met helaas ook Amerikaanse prijzen ipv de goedkope Thaise. Vooraan stond ook een grote kerstboom klaar en er werden al kerstliedjes gespeeld. Dus die sfeer zit er hier ook al vroeg in. We hebben wel lekker gegeten in de mall!

Morgen gaan we naar de Nong Waeng Pagoda, de Prasat Hin Phimai en naar een pottenbakkerij. Een drukke dag dus!

  • 26 November 2013 - 16:48

    Mam:

    Mooi die foto,s. En morgen na de pottenbakkerij.Lijkt me leuk.anders dan we gewend zijn denk ik.

  • 26 November 2013 - 21:38

    Papa:

    Hi Becky
    It’s the overall atmosphere and not the top attractions that make the most impressions.
    691 viewers on the blog !
    Have you counted how many Buddha statues you have seen ?
    Or or this like counting grains of sand ?
    Enjoy the rest of the holiday
    Papa


  • 28 November 2013 - 19:10

    Lisa:

    Ah, lekker een ontspannen dagje dus, af en toe een beetje zwemmen is ook goed voor je! Waarschijnlijk beweeg je deze vakantie anders helemaal niet! (:'))

    Die beelden zien er indrukwekkend uit zeg. Ben benieuwd naar de rest van je foto's en verhalen!

    Xx Lisa

  • 29 November 2013 - 22:30

    Sanne:

    Okay, ik neem terug wat ik zei over hoe zielig het was dat je zo vroeg op moest....
    zwembad ! damn, zo zou ik het ook wel willen :P

    Probeer me voor te stellen hoe het er allemaal uitziet ( die beelden... een t zwembad :) )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Becky

De dagboeken van al mijn verre reizen op 1 pagina! Hopelijk kunnen jullie zo net zo genieten van mijn reizen als dat ik doe :D

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 13655

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Rondreis Compleet China

12 November 2013 - 02 December 2013

Facinerend Thailand

Landen bezocht: