Dag 6, Loi Kraton in Chiang Mai - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu Dag 6, Loi Kraton in Chiang Mai - Reisverslag uit Chang Klan, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu

Dag 6, Loi Kraton in Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Becky

17 November 2013 | Thailand, Chang Klan

Sawasdee Khaa! Oftewel hallo!

Misschien eerst goed te vermelden: Ik leef nog van de insecten! Ze hebben tot totaal geen last geleid.

Vandaag stond het Bhumibol stuwdam op het programma. Deze dam is vernoemd naar de koning Bhumibol. Nadat je 204 treden hebt beklommen had je een heel mooi uitzicht over de dam, en het stuwmeer wat hierdoor ontstaan is.

Hierna wat Wat Phra That Lampong Luang aan de buurt. Een hele mond vol maar het betekend: de grootste (Luang) tempel (Wat) van Lampong met een boeddha relikwie erin (Phra That). Dit relikwie was een haar van boeddha en hier is een enorme gouden stupa omheen gebouwd. Deze tempel is nu nog steeds in gebruik en was dus ook erg druk bezocht.

Toen we in Chiang Mai aankwamen hadden we een vrije avond. Ik heb met een groepje gegeten in een Nederland eetcafeetje. Een broodje kroket was wel verdiend na de insecten van gisteren. Toen zijn we snel richting rivier gelopen voor het lichtfestival: Loi Kraton. Onderweg kwamen we nog een optocht tegen. Maar zelfs als een lange Nederlander zag je niet veel door de enorme hoeveelheid mensen die op dit festival zijn afgekomen. Eenmaal bij de rivier aangekomen heb ik ook een bloemen bootje gekocht en op de rivier losgelaten voor het wegspoelen van zondes, en een wens gedaan natuurlijk :)
Gisteren was de rivier in Tak erg mooi versierd. Dit was hier niet het geval. De lucht was wel erg mooi! Hij was versierd met duizenden lampionnen die opgelaten werden door mensen, ook weer voor geluk! Zoo mooi! Ook wordt er regelmatig vuurwerk aangestoken. Al met al een prachtig festival en ook puur geluk dat we hier deze dagen toevallig in het noorden zijn!

Nu snel weer gaan slapen en morgen op naar een berg tempel! En we gaan oude ambachten bezoeken zoals een edelsmid, en een parasol-schilder-fabriekje.

• 17 November 2013 - 18:59

Mam:

Wat leuk om zo,n feest mee te maken Net op de goed plek op de juiste tijd.Dat is geluk hebben.En nu maar hopen dat je wens uit gaat komen.En van die insecten was een grapje hoor.anders zou de eigen bevolking er ook last van hebben .gr mam

• 17 November 2013 - 20:21

Nicky:

Jaja zomaar een broodje kroket eten das geen inheems eten ;) jullie hebben we, echt geluk dat feest mee te maken zeg , echt de kans van je leven. Maar mooi om te horen dat je je zogoed vermaakt.
    Xx

• 18 November 2013 - 16:28

Lisa:

Awesome. Maar dat wist je al. Kroketten hahaha. Zelfs ik zeg na wat je de afgelopen paar dagen hebt gegeten, dat een kroket eindelijk weer iets fatsoenlijks is!

Xx lisa

• 24 November 2013 - 11:23

Sanne:

Haha, nederlanders zijn ook overal... kroketten in thailand!
    Wel echt super vet die lampionen, zou er zo graag bij willen zijn! x