Dag 14, Thaise hunebedden - Reisverslag uit Udon Thani, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu Dag 14, Thaise hunebedden - Reisverslag uit Udon Thani, Thailand van Becky Methley - WaarBenJij.nu

Dag 14, Thaise hunebedden

Blijf op de hoogte en volg Becky

25 November 2013 | Thailand, Udon Thani

Vandaag gingen we naar de Khut Ku stroomversnellingen en het Phu Phrabat natuurpark.

Maar als eerst zijn we gestopt bij het dorpje Chiang Khan. Dit was een klein authentiek dorpje. Niet met de golfplaten huisjes die we eerder bezocht hebben, maar een klein stadje. Deze mensen hebben waarschijnlijk niet zoveel toeristen gezien, want wij moesten af en toe even stoppen want dan wilde een bewoner een foto van ons maken. Ook weer heel leuk om mee te maken. In het dorpje staan een aantal mooie tempels met schilderingen die het verhaal van Boeddha vertellen. Het dorpje ligt aan de Mekong rivier, dus we hebben een stuk langs de lokale boulevard gelopen. En hierna zijn we door de lokale winkelstraat weer naar de bus gegaan.

Even tussendoor. Het schoonheids ideaal hier is zo blank mogelijk zijn. We hebben al verschillende producten gezien in de supermarkt die je huid witter maakt. Wij als blanke toeristen trekken hierdoor nog meer aandacht. En blonde haren helpen hier ook nog eens aan mee :)

Na het dorpje hebben we een kleine stop gemaakt bij de stroomversnellingen. Deze waren niet helemaal goed te zien omdat het nu na de regentijd is en het water erg hoog staat. In de zomertijd staat het water lager en hierdoor komen ook meer rotsen tevoorschijn.

Tot slot zijn we na een stuk rijden in het natuurpark aangekomen. Hier hebben we ongeveer een uur doorheen gelopen. Een lokale gids wees ons rotsen aan en vertelde hierbij waarvoor het waarschijnlijk geweest was. Het is een beetje het idee van Thaise hunebedden, maar dan een maatje groter. Ook hadden verschillende rotsen nog muurschilderingen en waren er boeddha's uitgehakt. Dit zag er ook allemaal erg indrukwekkend uit. Maar door de hitte en de zon vond ik het toch wel lastig om mijn aandacht erbij te houden.

Morgen hebben we eindelijk een 'uitslaap' dag. We hoeven dan pas om 7 uur op te staan. Dit is al een uur later dan de afgelopen dagen. Hoezo vakantie?
Morgen gaan we naar Nongkhai waar we de indo-china markt en het Sala Kaew Ku openluchtpark gaan bezoeken. Vooral het openluchtpark heb ik veel zin in. Hier moeten erg mooie beelden van het boeddhisme en hindoeïsme staan.
Ik ben benieuwd!

• 25 November 2013 - 16:33

Mam :

Ja vakantie is hard werken.Maar rust morgen maar een uurtje lekker uit.

• 28 November 2013 - 19:02

Lisa:

Hahaha, niet zeuren joh. Je zit in Thailand!!! Maar ik snap dat een uurtje langer op bed ook wel lekker is. Sterker nog, zelfs als het niet vakantie is sta ik niet voor 7 uur op. Hahaha.

Mooi dat het allemaal nog goed gaat! ik mis je wel in ons gruwelijk koude kikkerlandje hoor!

Xx Lisa

• 29 November 2013 - 22:27

Sanne:

Daw, idd wel zielig dat je steeds zo vroeg op moet... maar t is het waard right :P
    Haha, je hebt idd echt een stap voor met je huidskleur en haar,
    vast veel bekijks van thaise jongens ^^ choose your pick zou ik zeggen hahha