Dag 2, Pekingeend en varkenspoten - Reisverslag uit Peking, China van Becky Methley - WaarBenJij.nu Dag 2, Pekingeend en varkenspoten - Reisverslag uit Peking, China van Becky Methley - WaarBenJij.nu

Dag 2, Pekingeend en varkenspoten

Blijf op de hoogte en volg Becky

03 Juli 2015 | China, Peking

Toen het eenmaal tijd werd voor de tussenstop had ik al met zo'n 15 man kennis gemaakt van de reis. Maar wie waren de laatste 2 nou?
Er waren wel een aantal kandidaten die pasten. Ze waren Nederlands en waren wel heel geïnteresseerd aan het meeluisteren met onze gesprekken over de reis. Maar we wisten het natuurlijk niet zeker.

De wachttijd bij de overstap hebben we gezellig in ons groepje doorgebracht.
Helaas verliep de 2e vlucht een stuk minder soepel dan de eerste. Ook al zou deze maar 3 uur duren, dat waren 3 erg onprettige uren door turbulentie. En na al dat reizen was mijn reispil al uitgewerkt. Ik kan trots zeggen dat ik het vol heb gehouden, al had ik al wel het kotszakje klaargelegd op mijn schoot...
Na wat lang wachten bij de douane konden we snel de koffers ophalen en naar de reisleidster. Daar zouden we de missende 2 personen ophalen. Maar tot onze verbazing stonden er geen 2 personen maar een heleboel!
Het blijkt dat ze de deelnemers van Kras en Arke bij elkaar gevoegd hebben. In plaats van 18 zijn er nu 23 mensen die deze reis gaan doen. Ook een gezellig clubje natuurlijk!

Er zijn een heleboel mensen van mijn leeftijd mee op reis. Behalve een andere jongen die alleen reist is de rest met hun ouders mee. In totaal zijn we met 7 meiden en 3 jongens van rond mijn leeftijd. Allemaal erg gezellig!

De reisleidster is ook een erg leuke Vlaamse dame. Ik kon uit het praatje in de bus al opmaken dat ze erg enthousiast is over China. Ik moet bekennen dat ik weinig heb meegekregen van het praatje, na een nachtje overslaan was het toch erg lastig te volgen.

Nadat we ingecheckt waren bij het hotel en wat algemene dingen doorgesproken te hebben werden we eindelijk voor 2 uurtjes vrij gelaten. Ik had sinds de ochtend van dag 1 niet meer gedoucht, dus het was tijd voor een duik in het heerlijke zwembad. Helaas met een verplicht badmutsje op. Blijkbaar is dat heel normaal in China, dus dat zal nog vaker voorkomen.
Na lekker 2 uur opknappen verzamelen we weer om met zijn alle te gaan eten.
De reisleidster heeft voor ons een traditionele maaltijd geregeld. We zaten met 8 personen aan een ronde tafel met daarop een grote draaischijf. Hierop kwam een grote bak rijst met daarom heen verschillende lekkernijen.
Ik merk dat het eten in China erg hetzelfde is als dat van Thailand, en gelukkig ken ik dat nu al. Ik heb erg lekker gegeten en zelfs een eerste echte Peking eend gegeten!
Na het eten waren we allemaal erg moe. We zijn inmiddels ook al 32 uur op en aan de gang. Maar aangezien vroeg slapen niet verstandig is ben ik met de jongens nog naar de supermarkt gegaan aan de overkant van de straat. Wat een beleving was dat! Het was een gigantische supermarkt met alle eetwaren in de kelder en kleren enzo op de begane grond. En wat ze voor eten ze hebben daar! Grote inktvissen, hele kippen rauw en in het zwart, varkenspoten, je kon er zelfs je eigen vis vangen om te laten slachten! En super veel rauwe wortelen en kruiden die je hier in de winkel niet eens tegen komt. We hebben onze ogen daar zeker uitgekeken!
Ik merk nu, na het eten en de supermarkt ervaring, dat ik echt weer op vakantie ben. Het reizen zit erop en de leuke dingen kunnen beginnen!

En nu, na 32 uur wakker zijn, lig ik heerlijk in bed. Het is pas half 9 maar dat kan me niks meer schelen. Ik weet dat ik doorslaap tot morgen half 7, want dan gaat de wekker alweer.

Morgen gaan we meteen leuke dingen doen. We gaan naar de Ming graven en de Heilige weg. In de middag gaan we naar de Chinese Muur! Meteen een heel stuk typische Chinese dingen die ik in 1 dag van mijn lijstje af kan strepen. Ik ben er zeker heel benieuwd naar en heb er echt veel zin in!

Groetjes vanuit Beijing, en tot morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Becky

De dagboeken van al mijn verre reizen op 1 pagina! Hopelijk kunnen jullie zo net zo genieten van mijn reizen als dat ik doe :D

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 13643

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Rondreis Compleet China

12 November 2013 - 02 December 2013

Facinerend Thailand

Landen bezocht: