Dag 21, Hongkong in de regen - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Becky Methley - WaarBenJij.nu Dag 21, Hongkong in de regen - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Becky Methley - WaarBenJij.nu

Dag 21, Hongkong in de regen

Blijf op de hoogte en volg Becky

22 Juli 2015 | Hong Kong, Hongkong

Vandaag was weer een dag van veel reizen naar Hongkong toe. De dag begon erg vroeg (half 6) en na een ontbijt box in de bus kwamen we bij de hoge snelheidstrein aan die ons in 2 uur naar Guangzhou bracht.

Helaas was het weer daar een stuk minder mooi. Ik weet dat ik niet mag klagen. We zijn net voor de hitte golf Beijing uit gegaan en ook net voor de overstromingen weg uit Xi'an dus we hebben echt geluk gehad met het weer. Maar Nederlander dat ik ben klagen we altijd over het weer. Gister was het echt subtropisch heet en vandaag komt het met bakken uit de lucht. En natuurlijk lag de paraplu in de koffer -.-

In Guangzhou hebben we de Chen family Temple/academy bezocht. Dit was een erg kleurrijk versierd gebouw waar vroeger les gegeven werd. Ik vond het gebouw echt mooi. Helaas zorgde de regen ervoor dat de kleuren niet zo leuk uitkwamen en we hadden het er al snel gezien.

De lunch vandaag was heerlijk! Een broodje van de Subway compleet met koekjes, banaan en wat drinken. Dat had de reisleidster echt top geregeld.

Na de lunch namen we de ferry naar het eiland Hongkong en dus China uit. En de veranderingen waren meteen zichtbaar. Aller eerst dat ze hier links rijden i.p.v. recht zoals thuis en China. Ook rijden ze hier wél volgends de verkeersregels. En ik heb maar 1 auto horen toeteren, en dat alleen omdat een mevrouw door rood liep. Een prettige verandering na het hectische verkeer in China.

Na het inchecken in het hotel zijn we zelf naar de rivier gegaan met de metro. Ook daar weer een super uitzicht over alle gebouwen in het donker. Alle gebouwen waren mooi verlicht en er was zelfs een lazershow aan de gang van de gebouwen. En toch, als ik moet kiezen tussen Shanghai en Hongkong in het donker kies ik voor Shanghai. Ze zijn allebei erg mooi maar in Shanghai is er meer hoogteverschil en zijn de bouwstijlen allemaal erg verschillend. In Hongkong zijn het voornamelijk saaie kantoorgebouwen.

Morgen hebben we een vrije ochtend dus gaan we even bij het ontbijt kijken wat we gaan doen. In de middag gaan we met de hele groep de berg (The Peak) aan de rand van de stad op. Ook gaan we een boottochtje maken. Dan hebben we in de avond even tijd om op te frissen voordat we naar het vliegveld gaan.

Bijna zit mijn reis erop. Gelukkig hebben we nog 1 dag om te genieten.

  • 22 Juli 2015 - 17:01

    Ina:

    Ja je hebt een mooie reis gemaakt ,maar ik ben blij als je morgen weer veilig in nederland op de grond staat. Tot morgen :)

  • 22 Juli 2015 - 22:20

    Marianne :

    Jammer van het weer op je laatste dag. Een hele goede en veilige terugreis gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Becky

De dagboeken van al mijn verre reizen op 1 pagina! Hopelijk kunnen jullie zo net zo genieten van mijn reizen als dat ik doe :D

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 13624

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Rondreis Compleet China

12 November 2013 - 02 December 2013

Facinerend Thailand

Landen bezocht: