Dag 9, You're beautiful! - Reisverslag uit Pingyao, China van Becky Methley - WaarBenJij.nu Dag 9, You're beautiful! - Reisverslag uit Pingyao, China van Becky Methley - WaarBenJij.nu

Dag 9, You're beautiful!

Blijf op de hoogte en volg Becky

10 Juli 2015 | China, Pingyao

Dat is iets wat de Chinezen maar tegen me blijven zeggen. Als ze mij eruit pikken voor foto's dan vinden ze me altijd een 'beautiful girl'. Blonde haren en blauwe ogen is hun schoonheidsideaal. Combineer dat met krullend haar en hun geluk kan niet meer op. Ze zijn zo blij als je met ze op de foto wil waardoor je zelf weer blij wordt. Als je je onzeker voelt en je ego heeft een boost nodig is China daar een aanrader voor! Dat wordt weer wennen als ik in Nederland ben haha.

Vanochtend werd ik wakker door een bijzondere wakeup-call. I.p.v. de telefoon over laten gaan werd er ineens op mijn raampje van de galerij geklopt. Na 2 keer ‘I’m up!’ te hebben geroepen ben ik maar naar het raampje gelopen en heb mijn slaapkop laten zien, eerder wilde ze niet stoppen met kloppen. Dat is ook een bijzondere manier van wakker worden!

In de ochtend zijn we met de gids Pingyao gaan verkennen. We zijn als eerst naar het oude gerechtsgebouw geweest. Hier zagen we ook een klein toneelstukje over hoe het vroeger daar aan toe ging. Ook hebben we de cellen en de marteltuigen gezien. Hierna zijn we doorgelopen naar de oude stadsmuur we zijn van de zuid naar de west poort gelopen, zo'n 2,5 km. En dat was maar een kwart van de muur. Tot slot zijn we in de ochtend nog naar de oude bank geweest. Dit vond ik zelf opzich niet zo heel bijzonder maar wel leuk om er even heen geweest te zijn.

Na de lunch hadden we de rest van de dag vrij, en die is goed benut. Als eerst zijn we naar 2 soorten tempels geweest de tempel van de stadsgod en de Confugius tempel. Ook in deze tempels staan beelden die een beetje lijken op de wachters bij de waterlelies in de Efteling. Leuk om er een paar gezien te hebben, maar na een aantal kamers beginnen ze toch op elkaar te lijken. Dus zijn we overgegaan op winkelen. Ook vandaag weer leuke souvenirtjes gekocht.

In de avond konden we mee met de extra excursie naar het theater. Ik had niet verwacht dat ik het zó leuk zou vinden. Er kwamen verschillende vormen van Chinese dans en theater naar voren. Je snapt er geen bal van en verzint er zelf maar een verhaaltje bij wat het nog veel leuker maakt. Ik heb een top avond gehad!

Morgenmiddag reizen we verder naar Xi'an. Dit maal met een hoge snelheidstrein, weer een andere beleving!

  • 10 Juli 2015 - 22:24

    Ina:

    Wat zal je dat weten te waderen.heel leuk en anders

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Becky

De dagboeken van al mijn verre reizen op 1 pagina! Hopelijk kunnen jullie zo net zo genieten van mijn reizen als dat ik doe :D

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 13655

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Rondreis Compleet China

12 November 2013 - 02 December 2013

Facinerend Thailand

Landen bezocht: