Dag 10, Een super snelle trein - Reisverslag uit Xi'an, China van Becky Methley - WaarBenJij.nu Dag 10, Een super snelle trein - Reisverslag uit Xi'an, China van Becky Methley - WaarBenJij.nu

Dag 10, Een super snelle trein

Blijf op de hoogte en volg Becky

11 Juli 2015 | China, Xi'an

Vandaag hadden we een vrije ochtend in Pingyao. Helaas was het ontbijt voor 8 uur al gereserveerd voor de hele groep dus uitslapen zat er niet in. In de ochtend hebben we nog heerlijk de straatjes doorgestruind en zijn we winkeltjes in geweest. Nog wat souvenirtjes gekocht en toen moesten we om half 12 weer verzamelen om verder te reizen.

Deze keer reizen we met de hogesnelheidstrein naar Xi'an waar we 2 nachten blijven. Door snelheden van 246 km per uur was deze grote afstand in 3 uurtjes al afgelegd!

Hier hebben we kennis gemaakt met een nieuwe lokale gids. De lokale gidsen hebben we maar steeds voor een paar dagen. We hadden Edward alleen in Beijing. De afgelopen dagen hebben we Kevin (1) gehad. En de komende dagen hebben we Kevin (2). De gidsen zijn erg verbaasd dat de Chinezen ook foto's van ons maken dat hadden ze nog niet eerder meegemaakt. Ondertussen is het al gewoon en voelen we ons zelfs raar als we juist niet op de foto gezet worden.

Na het diner in het hotel zijn we met een klein clubje naar de lokale avondmarkt gelopen. Hier verkopen ze veel eten en wat kleding. Je kan merken dat we in een grote stad aangekomen zijn want de Chinezen kijken ons wel na, maar foto's worden er niet gemaakt. We zijn hier niet meer zo bijzonder.

Morgen zal dat misschien anders zijn als we weer Chinezen toeristen tegenkomen op een van de hoogte punten van deze reis. Morgen gaan we namelijk naar het terracotta leger. Iets waar ik erg naar uit kijk en me ook indrukwekkend lijkt om te zien.

Groetjes uit Xi'an!