Dag 12, Waar een weg is, is een Chinees - Reisverslag uit Xi'an, China van Becky Methley - WaarBenJij.nu Dag 12, Waar een weg is, is een Chinees - Reisverslag uit Xi'an, China van Becky Methley - WaarBenJij.nu

Dag 12, Waar een weg is, is een Chinees

Blijf op de hoogte en volg Becky

14 Juli 2015 | China, Xi'an

Tijdens deze reis zijn we op de uitspraak waar een weg is, is een Chinees gekomen. Dit klopt ook perfect met mijn beeld over de Chinezen die tijdens deze reis gevormd is. De Chinezen lopen zomaar over straat op de meest gevaarlijke punten. Er zijn toch genoeg Chinezen dus eentje meer of minder maakt weinig uit. Ook hebben de Chinezen het voordringen zich perfect meester gemaakt. Zodra je een plekje over laat dan schuift er zo eentje naar voren. Ik doe mijn best om tijdens deze reis goed aan te passen in dit land. Dat betekend dat ik sinds een paar dagen ook meester ben geworden in het voordringen. Niemand komt meer voor me, en als het kan dan sta ik ook zo vooraan. Dit komt goed van pas bij bezienswaardigheden en lange rijen :)

Vandaag hebben we de laatste dag in Xi'an gehad. Als eerst zijn we naar de stadsmuur geweest die ook weer rond deze stad loop. Deze muur hadden we gister met verlichting gezien. Hier hebben we overheen gelopen en ook de bel-toren goed bekeken.

Na de muur zijn we naar de Wilde Ganzen Pagode geweest. Deze hebben we gisteravond al met de lampjes mogen bewonderen en vandaag zijn we het complex in gegaan. Deze pagode is een van de boeddhistische tempels die nog steeds in gebruik is. Helaas hebben maar 1 monnik gezien. We hebben er verder de mooie beelden bekeken en naar de begraafplaats gekeken. Dit is net zoals in Thailand een aantal stoepa's bij elkaar. Ik merk dat het boeddhisme in Thailand meer leeft. De tempels die nog gebruikt werden daar waren leuker en uitbundiger. Voor het boeddhisme moet je dus meer naar Thailand gaan dan naar China.

Na de pagode zijn we naar de moslim wijk geweest van Nanjing. Hier hebben we de moskee bezocht. Deze was totaal anders dan de moskeeën die wij kennen. Niks ronde daken en hoge torens. Stel je eens een Chinees huisje voor met typisch Chinees tuintje erbij en dan ligt het huisje vol kleden die naar Mekka wijzen. Totaal anders en niet te onderscheiden van een Chinees tempel. Alleen de mensen die er rondlopen hebben een midden oosten tintje en andere kleding aan.
Bij de moskee was een bazaar waar je ook weer leuke souvenirtjes kon kopen. Hier heb ik uiteraard weer gebruik van gemaakt.

Na een vroeg diner zijn we naar het treinstation gegaan en na even wachten konden we al de slaaptrein in. Dit voelt net als een groot slaapfeestje! We hebben met de hele groep 6 cabines waar 2 hoogslapers in staan. Je loopt bij elkaar langs en maakt overal een praatje. Staat met een hele boel tegelijk tanden te poetsen en zelfs de rij bij de wc is gezellig!

Ik lig nu lekker in mijn wiebel bedje in de trein. Ik geloof dat we rond 7 uur aankomen in Nanjing dus het wordt een vroege ochtend. Met een beetje geluk ben ik al wakker als we de Yantze rivier over steken. Gelukkig lig ik in dezelfde cabine als de reisleidster, dus een betere wekker kan ik me niet wensen.

Slaap lekker allemaal en wens me veel geluk vannacht met het slapen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Becky

De dagboeken van al mijn verre reizen op 1 pagina! Hopelijk kunnen jullie zo net zo genieten van mijn reizen als dat ik doe :D

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 13655

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Rondreis Compleet China

12 November 2013 - 02 December 2013

Facinerend Thailand

Landen bezocht: