Dag 13, Nachttrein en KFC - Reisverslag uit Nanjing, China van Becky Methley - WaarBenJij.nu Dag 13, Nachttrein en KFC - Reisverslag uit Nanjing, China van Becky Methley - WaarBenJij.nu

Dag 13, Nachttrein en KFC

Blijf op de hoogte en volg Becky

14 Juli 2015 | China, Nanjing

De nachttrein was een hele beleving. Na 1,5 week alleen te hebben geslapen is het vreemd om met 4 op de kamer te liggen. En zeker als de reisleidster snurkt is het lastig in slaap te komen. Uiteindelijk heb ik een beetje kunnen slapen tot half 7 toen we al bijna aankwamen. De wc was na een nacht te smerig voor woorden geworden. Welke vieze Chinees daar een stinkboel van heeft gemaakt geen idee, maar het was zeker geen pretje.

Tijdens de treinreis hebben we de Yangtze (3e grootste rivier van de wereld) over gestoken. Dat betekend dat we vanaf nu officieel in het zuiden van China zijn. En dat is te voelen! Het is hier erg tropisch en dat betekend warm en vochtig. Met de hittegolf die in China teistert is het helemaal niet te doen buiten.

Na een ontbijt in ons nieuwe hotel en een nodige douchebeurt hebben we de omgeving (vooral de shopping mall) verkend. Na de lunch zijn we als groep naar een brug over de Yangtze rivier gegaan. Dit was de eerste brug over die rivier (1,6 km lang).

Hierna zijn we naar het Presidentieel paleis geweest. Deze was heel anders dan de andere paleizen, wat meer somber, minder versieringen. Ze hadden een hele leuke tuin met leuke vijvertjes. Hier hebben we weer een foto sessie gehad met wat oudere Chinezen die waarschijnlijk nog nooit blanken hebben gezien. Dat was aan hun gezichten af te lezen. Ook de jonge kindjes wilde graag op de foto. Ik heb zelfs een knuffel gekregen van een van de kleintjes.

In de avond gingen we zelf op zoek naar wat eten. We zijn alweer bij de KFC beland. Ik heb geloof ik nog nooit zoveel fastfood gegeten in mijn leven als de afgelopen dagen. Maar wel lekker en westers natuurlijk. Na het eten hebben we nog een poging gedaan om naar de tempel, die op een heuveltje tegenover het hotel staat, te beklimmen. Na 15 minuten zoeken naar de ingang van de muur zagen we een mogelijke gesloten ingang en een leuk bruggetje dus hebben we de tempel gelaten voor wat het was en zijn we de brug over gegaan en hebben we aan de andere kant van het water leuke foto's van de muur gemaakt.
Ik duik vandaag wat vroeger mijn bed in. Ik ben gesloopt door de treinreis en de hitte vandaag en heb mijn rust nog hard nodig, ik heb namelijk nog 9 dagen reis te gaan!

Jullie horen weer snel van me.

  • 14 Juli 2015 - 22:21

    Ina:

    Wat is dat met dat fastfood eten .ik dacht dat je wel wat meer uitdaging aan kon.:)
    geniet meisje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Becky

De dagboeken van al mijn verre reizen op 1 pagina! Hopelijk kunnen jullie zo net zo genieten van mijn reizen als dat ik doe :D

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 13655

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Rondreis Compleet China

12 November 2013 - 02 December 2013

Facinerend Thailand

Landen bezocht: