Dag 14, Lokale nijverheid - Reisverslag uit Suzhou, China van Becky Methley - WaarBenJij.nu Dag 14, Lokale nijverheid - Reisverslag uit Suzhou, China van Becky Methley - WaarBenJij.nu

Dag 14, Lokale nijverheid

Blijf op de hoogte en volg Becky

15 Juli 2015 | China, Suzhou

Vanochtend zijn we de bus ingestapt op weg naar Suzhou.
De eerste stop was bij een parelkwekerij. Hier kweekten ze oesters en als ze daar een bepaalde spier van de andere oester konden implanteren dan kwamen er uit 1 oester ruim 15 parels. De kleur van de parels konden ze aanpassen van wit naar zwart door chemicaliën in het water te doen. Daarna hadden we natuurlijk ruim te tijd om in het winkeltje rond te lopen. Die tijd heb ik mooi benut om naar de tuin te lopen, aan het water te zitten en foto's van libellen te maken. Haha. Maar wel leuk om de parels zo een keer te zien te hebben.

Daarna was het na een stukje rijden alweer tijd voor de lunch. Deze kregen we naast de zijde fabriek waar we uiteraard ook een rondleiding kregen. Dit had ik al een keer in Thailand gezien. Maar hier deden ze het meer gemechaniseerd. Met grote machines werden patronen gemaakt in grote zijde kleden. Ook maakte ze daar speciale dekbedden helemaal van zijde dons. Super zacht! Ook daar kregen we natuurlijk ruim de tijd in het winkeltje.

Tot slot stond de Lingering garden op het programma in Suzhou. Dit was een mooie typisch Chinese tuin waar we mooi doorheen hebben gelopen. Helaas kennen ze hier maar 4 planten die bloemen geven. 1 voor elk seizoen. Gelukkig was er nog 1 lotusbloem die bloeide deze zomer. De rest was allemaal plant, steen, water en gebouwen. Ik vind de Chinese tuinen super rustgevend om doorheen te lopen. Mooi wat water waar je bij kan zitten en laat je gedachten maar dwalen. Misschien een idee voor thuis mam? Haha.

In de avond moesten we weer op zoek naar ons eigen eten. We zijn eerst langs de bakker geweest want sinds ik hier bijzonder brood eet heb ik zo'n zin in stokbrood. Lekker vers afgebakken knapperig stokbrood. Hadden ze dat niet -.- We hadden ook weinig zin om ergens wat te bestellen wat we niet kenden. Heel de shopping mall doorgelopen. Kwamen we toch weer uit op ons vertrouwde fastfood keten KFC. Ik geloof dat de extra 3 kilo die ik thuis aangekomen ben, omdat ik bang was om weer af te vallen hier, misschien heb laten groeien met een paar kilo extra. Dus dat komt hier wel goed!

Morgen rijden we 130 km naar Shanghai en gaan we die stad verder verkennen. Ik ben heel benieuwd!

  • 16 Juli 2015 - 07:45

    Ina:

    Sorry meisje . Je zal het met de tuin moeten doen die we hebben. Maar wel een leuke gedachten.

  • 16 Juli 2015 - 21:19

    Marianne:

    Ik kan me niets voorstellen bij een tuin met een soort bloemen en ook niet bij oesters met zwarte parels. Wel heel apart dat ze die gewoon ,,,, met chemicaliën bewerken.
    Een totaal andere wereld. Geniet er nog even van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Becky

De dagboeken van al mijn verre reizen op 1 pagina! Hopelijk kunnen jullie zo net zo genieten van mijn reizen als dat ik doe :D

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 13655

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Rondreis Compleet China

12 November 2013 - 02 December 2013

Facinerend Thailand

Landen bezocht: