Dag 8, Een courtyard - Reisverslag uit Pingyao, China van Becky Methley - WaarBenJij.nu Dag 8, Een courtyard - Reisverslag uit Pingyao, China van Becky Methley - WaarBenJij.nu

Dag 8, Een courtyard

Blijf op de hoogte en volg Becky

09 Juli 2015 | China, Pingyao

Vandaag stond de Jinci Si tempel op het programma. Dit is een tempel gericht aan de heilige moeder en alle andere moeders. Dus ook aan jou Ina :) De tempel stond op een groot terrein met tuinen erom heen. De tuin in China is anders dan de tuin thuis. Deze is helemaal Feng Sui ingericht. Feng is wind en Sui is water. Dus wind en water in balans. Dat doen ze vaak door kunstmatig een berg aan te leggen om tegen de wind te beschermen en een riviertje of vijvertje in de tuin. Ook een grote steenformatie hoort in een Chinese tuin te staan. Heel anders dan bij ons.

Na de lunch en een kleine bustocht zijn we aangekomen in Pingyao. Hierin staat een middeleeuwse stad met een grote muur erom heen. Een soort van vesting zoals in Nederland. In deze vesting staan een heleboel kleine huisjes en mini straatjes. Auto's mogen hier ook niet binnen. Midden in deze vesting staat ook ons hotel. Dat is een Chinese courtyard met daaraan alle hotelkamers. Omdat het hotel erg oud is, net zo oud als de stad zelf, zijn de kamers erg basic. Als ik op de wc zit kan ik ook meteen douchen zo klein is de badkamer. Ook hier is mijn bed weer een houten plank. Dit keer zonder de luxe van een matras maar met een dubbel gevouwen deken als matras. Ik heb de foto's om dit te bewijzen! Maar de sfeer in dit hotel maakt dat allemaal meer dan goed! Zo leuk is het hier.

In de vesting zelf zijn ook een heleboel leuke kleine winkeltjes met typisch Chinese souvenirs. Hier wordt dus goed ingeslagen! Haha. En een prijs van 120 naar 20 yuan laten zakken betekend ook dat ik het afdingen onder de knie begin te krijgen!

Morgen hebben we nog een hele dag hier waar we de stad gaan verkennen. In de avond gaan we naar een typisch Chinees theater. We zullen niks van de voorstelling snappen aangezien deze in het Chinees is, maar het beloofd een mooie avond te worden.

Tot morgen allemaal!

  • 09 Juli 2015 - 22:24

    Ina:

    Wat fijn dat je aan mij denkt. En dat theater van morgen word vast heel apart. Geniet er van meisje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Becky

De dagboeken van al mijn verre reizen op 1 pagina! Hopelijk kunnen jullie zo net zo genieten van mijn reizen als dat ik doe :D

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 13618

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Rondreis Compleet China

12 November 2013 - 02 December 2013

Facinerend Thailand

Landen bezocht: