Dag 15, Welcome to Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Becky Methley - WaarBenJij.nu Dag 15, Welcome to Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Becky Methley - WaarBenJij.nu

Dag 15, Welcome to Shanghai

Blijf op de hoogte en volg Becky

16 Juli 2015 | China, Sjanghai

Vandaag zijn we vanuit Suzhou naar Shanghai gereden. Maar voordat we daarheen gingen had Miriam (onze reisleidster) een leuke verrassing voor ons. We gingen wat doen wat niet op het programma stond maar wat dat was wilde ze pas vertellen toen we er waren en het tijd was de bus uit te stappen. We gingen een boottocht maken over the Grand Canal van Suzhou! Super leuke verrassing! We reden nu aan de achterkant van de huisjes en zagen hoe de mensen aan de waterkant leven. Sommige deden de was, andere waren aan het vissen.

Hierna zijn we doorgereden naar Shanghai en zijn we naar de tempel van de Jade Boeddha geweest. Dit is een boeddha van jade (duh) die ongeveer 1,96 meter hoog en 1,5 meter breed was. Gemaakt uit 1 stuk jade. Helaas mochten we hier geen foto's van maken, maar van de andere boeddha's in de tempel wel. En dat waren er een hele boel!

Na de lunch zijn we naar The Bund van Shanghai geweest. Dit is de boulevard langs de rivier die dwars door Shanghai loopt. Aan de ene kant heb je het oude Shanghai en aan de andere kant het nieuwe Shanghai met gigantische gebouwen. Mensen die mij kennen weten dat ik niet van moderne architectuur ben (de Blob in de stad vind ik bijvoorbeeld niks) maar toen ik dit aanzicht zag met de mooie gebouwen had ik toch wel even een wauw momentje.

Af en toe tijdens deze reis sta ik stil hoe ver ik eigenlijk van huis ben. Ik ben gewoon aan de andere kant van de wereld in CHINA! Grappig hoe na 2 weken het leven hier gewoon kan worden en je niet meer opkijkt naar de tekens overal die je niet kan lezen, het normaal is dat je met handen en voeten je eten moet bestellen, dat het normaal is dat je vaak op de foto gezet wordt en dat het normaal is dat ze hier als gekken rijden en de kleuren van het stoplicht als richtlijn zien en niet als wet.

Na een wandeling over The Bund zijn we de winkelstraat een beetje afgelopen. Het is duidelijk te zien dat het hier nu ook vakantie is, overal is het druk en zie je mensen. Zelfs wanneer je over wilt steken bij het voetgangers stoplicht lijkt het op een volksverhuizing.

Na een heerlijke sandwich van de Subway (ik smacht al heel lang hier naar stokbrood) was het tijd voor de avondtour. We zijn als eerst in een hoge toren op 340 meter geweest met mooi uitzicht over de stad. Daarna hebben we genoten van het uitzicht op de Bund vanaf de moderne kant. Grappig om zo het contrast te zien tussen nieuw en oud. Na het foto momentje zijn we met een ondergronds treintje de rivier over geweest. Dit treintje noemde de reisleidster het LSD treintje (naar de drug) als je de foto's ziet is het duidelijk waarom...
De laatste stop van de avondtour was een foto moment vanaf de Bund naar de moderne kant. Grappig hoe in het donker er alles anders uit ziet. Vanmiddag had ik bij hetzelfde uitzicht een wauw moment, nu in het donker is het gewoon leuk om te zien, maar het momentje met kippenvel is veranderd naar een hele leuke herinnering.

Vanavond gaat de groep jongeren op stap. Het zal jullie niet verbazen dat ik heb gekozen voor lekker relaxen op mijn hotel kamer met een zak chips. Zo maak je mij stiekem toch wel gelukkig :)

Morgen vrij dag in Shanghai. Als het goed is zijn de plannen lekker door straatjes ronddwalen dus heb er zin in!

Tot morgen allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Becky

De dagboeken van al mijn verre reizen op 1 pagina! Hopelijk kunnen jullie zo net zo genieten van mijn reizen als dat ik doe :D

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 13616

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 23 Juli 2015

Rondreis Compleet China

12 November 2013 - 02 December 2013

Facinerend Thailand

Landen bezocht: